Home » Afvallen » Snel Afvallen (+Tips) » Afvallen met behulp van het 3 maand dieet

Afvallen met behulp van het 3 maand dieet

Notities voor drie maanden

Het is mogelijk om tot 20 kilogram af te vallen binnen drie maanden, dit bereik je door drie maanden lang een strikt dieet te volgen. Het dieet bestaat uit goede voeding en veel beweging, daarnaast vergt het veel discipline. Er zijn allerlei verschillende diëten die je allerlei wonderen beloven, maar wanneer je eraan begint merk je al snel dat het voor jou niet werkt. Dit komt doordat je met de meeste diëten te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, uiteindelijk komen de kilo’s ook weer aan wanneer je het dieet beëindigt.

Als je succesvol wilt afvallen zul je je volledige levensstijl moeten aanpassen. Je moet kleinere, gezondere porties gaan eten en je moet meer gaan bewegen. Op deze manier kun je tot 20 kilo afvallen in 3 maanden. Het vergt nogal wat van je lichaam en geest, je moet er volledig voor gaan anders zal het niet lukken. Om je op weg te helpen hebben we een aantal weetjes voor je op een rijtje gezet. Wat kun je doen voordat je begint met lijnen? En wat moet je doen om ook daadwerkelijk veel kilo kwijt te raken in drie maanden tijd?

Voorbereiding van je 3 maand-dieet

Praat met je huisarts

Voordat je van start gaat is het van belang om te weten hoe gezond je bent. Wat kan jouw lichaam wel en niet aan? Meer dan 10 kilo afvallen in 3 maanden is niet niks, laat staan 20 kilo. Omdat je een strikt schema aan moet houden op het gebied van voeding en beweging, is het verstandig om dit eerst met je huisarts te bespreken. Je huisarts kan je precies vertellen wat je kunt doen, wat veilig is en hoe je met het dieet om moet gaan. Wees in ieder geval nauwkeurig, vertel precies wat je van plan bent.

Het is ook slim om van tevoren met een diëtist te praten. Een professionele diëtist kan je begeleiden bij het bereiken van je doel. Ze stellen een eetschema op waarmee jij je doel kunt bereiken. Het eetpatroon bestaat uit maaltijden die jij kunt nuttigen, en gezonde snacks die je kunt nemen zonder dat je jezelf daarna schuldig hoeft te voelen.

Start een dagboek

Een ander manier om er goed in te komen, en om je vorderingen nauwkeurig bij te houden, is een dagboek. Start met het bijhouden van een dagboek. Hierin schrijf je op wat je allemaal eet over de dag, je weet precies wat je binnen hebt gekregen. Je schrijft ook op hoeveel je beweegt, door het op te schrijven krijg je er een tevreden gevoel over. Het werkt ontzettend motiverend! Door ook je vorderingen te noteren weet je precies hoe je afvalproces is verlopen. Dit is ook leuk om terug te zien wanneer je 3 maand-dieet is afgelopen. Wat heb je allemaal bereikt in de tussentijd?

Werk je volledige eetpatroon en bewegingsschema uit

Voordat je drie maanden gaat zwoegen is het verstandig om precies op te schrijven wat je gaat doen. Wat wil je bereiken, hoe ga je dit bereiken? Wees hier nauwkeurig in. Als het op papier staat is het lastiger om ervan af te wijken. Je wilt je doelen natuurlijk wel behalen! Werk je dieetplan uit, wat moet je allemaal aanpassen in je eetpatroon? Hoeveel calorieën wil je per dag binnen krijgen en hoeveel wil je er verbranden? Wat voor oefeningen ga je doen en wanneer ga je ze doen? Een precies plan zorgt ervoor dat je weet waar je aan toe bent.

Wat moet je doen tijdens je dieet?

Natuurlijk is niet alleen het voorwerk van belang. Tijdens het dieet zul je op nog veel meer dingen moeten letten! Het voorwerk is puur ter ondersteuning van het echte werk. Je gaat drie maanden keihard aan de slag, waar moet je allemaal op letten? Met onze tips wordt jouw dieet een succes. Belangrijk is wel dat je je aan alle punten houdt, anders bereik je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat.

1. Eet minder calorieën

Deze tip is vanzelfsprekend, om af te vallen zul je minder calorieën binnen moeten krijgen. Om 15 kilo of meer af te vallen binnen drie maanden tijd zul je heel wat calorieën moeten schrappen uit je dagelijkse eetpatroon. Probeer in ieder geval 500 calorieën minder te eten dan dat je eerst deed, het liefst nog iets meer. Dit is de enige manier om veel af te kunnen vallen. Te weinig calorieën eten gaat je ook niet helpen, eet niet minder dan 1200 calorieën per dag. Als je minder voedingsstoffen binnen krijgt, zal je lichaam niet optimaal functioneren en dan val je alsnog niet af.

2. Koolhydraatarm dieet

Er zijn veel soorten diëten, de meeste varianten doen niets voor je lichaam en gewicht. Het koolhydraatarm dieet is bijna altijd zinvol, minder koolhydraten eten helpt. Je valt sneller af en je verliest ook daadwerkelijk vet. Laat aardappelen, rijst en pasta staan en neem vooral veel groentes en andere voedingsproducten. Groenten met veel zetmeel zijn in dit geval geen goed idee, ook hierin zitten veel koolhydraten. Zoek goed uit wat je wel en niet kunt eten.

Deze man met obesitas moet nodig met het drie maanden dieet beginnen.

Deze man met obesitas moet nodig met het drie maanden dieet beginnen.

Vervang koolhydraten door eiwitten

Eiwitten zijn wel heel goed voor je lichaam, neem bij iedere maaltijd eiwitrijke producten. Veel groenten en mager eiwitten zijn een uitstekende manier om af te vallen. Ontbijt met een omelet, dit is een stevig en goed begin van je dag. Eiwit zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het stimuleert je metabolisme. Af en toe een eitje is een goed idee, maar er zijn nog veel meer producten met veel eiwitten te krijgen. Wees van tevoren goed op ge hoogte van eiwitrijke producten, je zult ze nodig hebben!

Hydrateren

Neem genoeg vloeistoffen gedurende de dag. Vaak drinken we te weinig, je moet in ieder geval 2 liter water per dag binnen krijgen. Water of thee is de este manier om te hydrateren, andere dranken kun je beter laten staan. Vooral geen vruchtensappen, frisdranken en alcoholische dranken nemen, hier kom je alleen maar van aan! Zeker wanneer je meer beweegt is het slim om nog meer te hydrateren, houdt het zeker niet bij 2 liter. Door altijd een flesje water bij je te hebben kun je constant iets drinken, op deze manier krijg je in ieder geval genoeg vocht binnen.

Meer beweging

Je zult eraan moeten geloven, cardio- en krachttraining. Probeer 150 minuten per week cardiotraining te doen. Om binnen drie maanden 15 kilo af te vallen zul je er nog een schepje bovenop moeten leggen. Cardiotraining aan het begin van de dag en aan het eind van de dag. Waarschijnlijk zul je tot wel 300 minuten per week moeten trainen, hierdoor bereik je het beste resultaat. Het klinkt heftig, maar je raakt eraan gewend. Je zult merken dat je je al snel beter gaat voelen dankzij de cardio!

Combineer je cardiotraining met krachttraining. Je verbrandt meer calorieën wanneer je meer spiermassa hebt, spieren helpen je bij het afvallen. Werk 2 tot 3 dagen per week aan je krachttraining, meer is niet nodig. Probeer alle spiergroepen te trainen. Door je goed aan het bewegings- en voedingsplan te houden zul je zeker je doel bereiken!